2011. november 23., szerda

Nemzetek Karácsonya: "első felvonás"

 



Miss Simon újra mondja...


    A munkám miatt ismételten külhonba vezetett az utam. Ám a munka mellett az elmúlt hetekben inspirálódásra is maradt azért időm. Igyekeztem csupa olyan dolgot tenni, ami kedves a lelkemnek. Operában jártam, kávézók és és kis budoárok gomolygó füsös helységeiben elmélkedtem, olvasgattam. Jártam egy aukciósházban is, ahol megnéztem egy árverést, ahol éppen akkor közel 7oo gyönyörűséges “ékszercsodát” árvereztek el. Persze “szívem fővárosát” sem hanyagoltam el! Az egyik estét egy pesti balett-táncos ismerősömmel beszélgettük át, de kedves kötelezettségemnek is eleget tettem, a "francia honból" Budapestre érkezett barátaimat is körbe vezettem, s közben szívem megtelt örömmel, hogy a külföldinek is lehet csodát mutatni idehaza. 
A minap kedves barátaim meglátogattak és egy tea mellett azzal az ötlettel álltak elő, hogy írjak a Nemzetek Karácsonyairól. Ebben a sorozatunkban bemutatjuk, hogyan ünneplik a Karácsonyt világszerte. Mivel “nagyvilági" nő vagyok, elmesélem nektek, hogy éltem át jó néhány karácsonyt külhonban. Igen, nem külföldön hanem külhonban, mert nekem minden ország, ahol éltem az otthonommá vált.
Talán a legemlékezetesebb és legkedvesebb emlékeim a londoni karácsonyokhoz kötődnek. Angliában, mint szokták mondani minden más, teljesen más, a Karácsony is. Az egész a Fairytale-en alapul, azaz a tündérmeséken, mint pl.: a Peter Pan. A mesékben aztán szerepelhetnek gnómok, trollok, tündérek, boszorkányok, óriások és varázslók.

Karácsony előtt a gyerekek úgynevezett "christmas carol"-okat, karácsonyi énekeket énekelnek és pénzt gyűjtenek a szegényeknek. Anno ekkor volt szokás megajándékozni a személyzetet is, persze Angliában ma is sok helyen van személyzet, így továbbra is él e kedves szokás. December 24-e este nem csak családi ünnep, ezen az estén a barátokkal is isznak egy finom brandyt vagy citromlikört és készülnek a másnapi Karácsonyra. A gyerekek előkészitik a hatalmas zoknikat, hogy a "Father Christmas" abba pakolja bele az ajándékokat másnap reggel. December 25 -én ajándekbontás után, a legtöbb család misére megy, majd ezt követöen jön a családi ebéd. 


    Erröl az ebédröl és az ezt követő eseményekröl írok az elkövetkező napokban, és még sok érdekességről mesélünk, szép sorjában minden nemzet esetében.





                                                                           Miss Simon



                                                                Nemzetek Karácsonya








Christmas in London





Noel





Natale



Navidad



Weihnachten



Christmas in New York




fotók: google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése