2012. március 5., hétfő

Flora adaptációk

Pompei- Flora

 Nos, hogy ismét visszatereljem a blogot egy kis tudomány felé, előveszem a "lexikális tudásom" szárazabb és sokak számára valószínúleg csöppet sem izgalmas részét. No nem mintha a másik részeket ezrével olvasnák, de a remény hal meg utoljára :).

Miután levettem az Armani kardigánomat és lemostam a sminkemet (na jó azt azért nem :) és latin tanárrá vedlettem ismét, nézzük mit is tudunk a képen látható nőalakról. Igen kérem, ő nem csupán egy nőalak, hanem egy dea, egy istennő. A görög - római mitológiában Flóra/ Khlórisz a virágok, a tavasz istennője. Eredendően nimfa volt, akibe beleszeretett Zephürosz /Favonius a nyugati szél és így vált a tavasz istennőjévé. Oh, de szép is ez a történet :). Ez a gondolatmenet vezetett engem, mikor egy kör alakú ékszerre rajzoltam rá alakját. A kör, a világunk, ahol mi is "dea-vá" válhatunk, ha Zephürosz meglibbenti ruháink redőit... (néha úgy érzem, az ilyen asszociatív probálkozások felesleges vállalkozások)



A rómaikanál a Florália igen jelentős ünnep volt, de mivel még nem jött el ennek az ideje, így  ez egy későbbi bejegyzés témája lesz, meg lehet sok is lenne ez így már mára. De felodásként itt van néhány kép, ha másért nem az esztétikai csúcsélmény kevéért, mert az antik kultúra csak nem halt ki teljesen, ha nem is régi valójában van jelen mindennapjainkban, -  így van ez jól- de néha néha egy -egy vonulata megihleti a modern kor művészi világát is.











Ha már virágok és tavasz, akkor illatozzunk is :).
forrás: Vogue Flora Plan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése