2011. december 30., péntek

"Édes december"...





Az első szaloncukrok, amik kikerültek a kezeim közül. 



Saját készítésű "csokoládéállványom" :).
földszint: karamellás, marcipános manduladarabokkal étcsokoládéba forgatva 
1. emelet: birsalmalekváros mandulás ét - és tejcsokoládé masszába 
2. emlet: marcipánba forgatott körtepálinka párlatos szirup, közepén vörösáfonyával étcsokiban 


Táblás csokoládék: 




Birsalmalekvárral ízesített ét - és tejcsokoládé tábla mandulával megszórva.
A birsalmalekvárt még az ősszel készítettem, most jó hasznát vettem :).



Körtepálinka párlatos sziruppal töltött étcsokoládé manduladarabokkal.






Nürnbergi mézeskalács, Ancsika konyhája  receptje alapján, egy nagyon kedves ismerős ajánlása alapján.  Mivel én elfelejtettem ostyalapot venni, így muffinformában készült el Mamám régi tepsijében :).


Mama kasa

Nürnbergi mézeskalács "Fibula módra", csokival és mandulával :).




Nagymamám felejthetetlen karácsonyi süteménye, a Zongorabillentyű, amit életemben először készítettem el.
Pista bácsi régi tála




"Mátraalján, falu szélén
lakik az én öreg néném,
melegszívű, dolgos, derék,
tőle tudom ezt a mesét..."








És a csomagolás...







"Édeskönyv"








Séfem és fő kóstolóm... :)


2 megjegyzés:

  1. A decemberi bejegyzések gyönyörű fotóit nézegetve hirtelen egy -szívem mélyén vágyott- másik korban találtam magam...engem teljesen elvarázsoltak és elrepítettek az 1900-as évek legelejére.Köszönöm!

    Legyen 2012-ben is sok-sok ilyen csodás bejegyzés ebben a blogban!...no meg 2013-ban,2014-be,2015-ben... :)!
    Ilus

    VálaszTörlés
  2. Valahogy ez az a kor, ami engem is elbűvöl, abban a világban talán egy kicsit könnyebben találtam volna meg a helyem értékrendek tekintetében. Viszont szerencsére ezeknek a "mikroközösségeknek" a révén sok hasonló gondolkozású embert ismerhettem meg és így a világ "kitárult" :).
    Örülök, hogy tetszenek a decemberi bejegyzések, úgy érzem talán most kezdtem el igazán rátalálni a saját hangomra...

    Igyekszem a jövőben :).

    VálaszTörlés